luni, 18 ianuarie 2010

Sapunuri, sapunuri si alte minunatii

Pentru cei ce nu stiu inca "povestea": am o noua pasiune! Sapunurile facute in casa. De mine! Sapunuri din uleiuri cat mai curate si mai bune pentru piele. Fara spume, mirosuri si alte chimicale.Un sapun care nu arata prea grozav (ca unul roz bombon proaspat scos din cutia lui)dar care iti aluneca pe piele cu atata prietenie...de nu-i poti rezista.M-am documentat, am experimentat si m-am hotarat. Exclusiv ulei de masline extravirgin! Da, stiu...nu face clabuc. Dar curata foarte bine iar pielea ramane moale si elastica, fara aspectul acela de foaie intinsa si uscata, fara exfolieri ulterioare, fara mancarimi si alte neplaceri. Este mai costisitor dar merita pana la ultimul leut. Si de aici imaginatia poate zburda linistita! Pentru o piele mai uscata pun un strop de unt de karite, sau de cacao. Pentru pielea grasa adaugam niste fulgi de ovaz sau tarate...Uleiurile esentiale au umplut un raft intreg in bucatarie. Cred ca as putea sa-i spun deja "sapunarie" ar fi mult mai corect ;)
Tot rascolind internetul in cautare de informatii am dat si peste "bombele" de baie. Mmmm, ce dragute pot fi! Am amestecat repede una, cu ulei de masline si ulei esential de lavanda si m-am scufundat intr-o cada involburata si parfumata. Minunat!
Singurul meu regret este ca nu poti gasi usor toate ingredientele pentru un preparat cu adevarat spectaculos. Stie cineva vreo farmacie de unde pot cumpara borax?
Urmatorul obiectiv: uleiul de baie. Usor de zis, greu de facut. Trebuie sa ajung la reteta perfecta, care sa nu lase o pelicula slinoasa la suprafata apei, care sa se disperseze discret si sa-l simiti pe piele atunci cand iesi din apa ca pe o imbratisare calda.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu